שוברים את החוקים - אלון ששון

מסיבה לימודית " כולנו מכירים את חוק מרפי, לפיו "כל מה שיכול להשתבש – ישתבש". אבל מה לגבי חוק מפרי, לפיו "בכל פעם שתרצו לתקן טעות של מישהו אחר – תעשו טעות כלשהי במה שאתם כותבים"? חוקים אפונימיים, כאלו הקרויים על שם מי שניסח אותם, הם אבחנות מופלאות על העולם סביבנו. הן לא תמיד מדויקות ב- , %100אבל הן חדות ומשעשעות, ממש כמו בדיחות מעוררות מחשבה של הסטנדאפיסטים הטובים בעולם. מהרגע שפגשנו אח החוקים האלו – אנחנו נזהה אותם בכל מקום ונחייך כשנגלה שמי שניסח את החוק שוב צדק. "עקרון פארטו", "חוק פרקינסון" ושאר חבריהם לרשימה הם לא רק מפתיעים ומשעשעים. הם הפכו מזמן לכלים חשובים למנהלים כמעט בכל חברה וארגון, מכיון שהם עוזרים לנו להבין במהירות כיצד בני אדם מתנהגים, גם כשאנחנו לא ממש מתכוונים לכך. מדי שבוע נכיר את אחד מהחוקים האלו, נחקור כיצד הוא נולד ומי ניסח אותו ואפילו נבצע ניסויים ובדיקות כדי לבדוק אם הם נכון. את כל זה נחגוג באמצעות מסיבת קונספט ייחודית לכל חוק, שבה נמצא וניצור תמונות, מוזיקה , סרטונים ועוד שמייצגים את החוק השבועי בצורה מיטבית.

עקרונות למידה בכל שיעור משולבים שלושה מרכיבים: – גוף ידע עיוני לגבי הנושא המרכזי של השיעור – אחד החוקים האפונימיים – תהליך חקר אישי, צוותי או קבוצתי לגבי נושא המפגש – היכן הוא בא לידי ביטוי ומה המשמעויות שלו עבורם – הרחבת הלמידה על בסיס למידה אישית וכיוונים שיעלו מצד התלמידים עצמם במסגרת השיעורים יושם דגש על עקרונות של למידה מכבדת ומכובדת, עבודה צוותית, ניסוי ו(הרבה) טעיה, חשיבה ביקורתית ולמידה בתוך הקשר מעשי.

אלון תושב כפר סבא, נשוי לבינת ואבא של איה ) (19ושירה ).(15.5 רואה את עצמי כלומד תמידי, עם עדיפות לתחומים חדשים שכוללים אי ודאות… בוגר 22שנות שירות כמנהל בכיר במשרד רה"מ, שם עסקתי בפיתוח, יישום וניהול של תהליכי מחקר יישומי בעולמות המודיעין, הטכנולוגיה והאסטרטגיה הארגונית.

סיים בהצטיינות את תכנית ה- Executive MBAשל אוניברסיטת ירושלים, עם

התמחות בניהול הון סיכון וסטארטאפים מומחה בתחום החדשנות ומנחה הכשרות ופרויקטי חדשנות בארץ ובעולם

– SIT – Systmatic Inventive Thinking כפרילנסר בחברת הייעוץ